traducciones juradas

Traduccions en eslovac per a màrqueting i comunicació

Oferim als departaments de màrqueting un servei ràpid de traduccions entre espanyol / català / eslovac. Gestionem traduccions creatives de qualitat en llengua eslovaca en terminis molt ajustats.

Claus per a contractar un servei de traducció eslovac-català. 

Les agències de publicitat i comunicació tenen necessitats molt concretes quan sol·liciten traduccions des de l’idioma eslovac o cap a eslovac. Tant si són comunicats de premsa o textos publicitaris, aquest tipus de traducció no només requereix de coneixements lingüístics, sinó també conèixer el rerefons cultural de cada país o regió (Eslovàquia, en aquest cas) que amaguen les paraules.

Una bona traducció publicitària és clau per ampliar la teva clientela de parla eslovaca. Només cal tenir en compte alguns consells.

Recorda aquests consells quan hagis de traduir continguts de màrqueting:

Coneix el teu públic

Abans de començar a traduir, decideix a quin públic dirigiràs el teu missatge. Qui creus que serà més receptiu al teu servei o producte?

Selecciona i concreta qui serà el teu públic objectiu. En aquest cas, si penses traduir a eslovac, pensa en quins mercats vols introduir-te. Només a Eslovàquia? O a qualsevol territori amb comunitats de parla eslovaca independentment de la regió o país? Considera les connotacions dialectals de cada variant de l’idioma eslovac i com això pot repercutir en el receptor del missatge.

Tingues en compte també l’edat del públic, ja que això influirà en com tradueixes. Com més et focalitzis i apuntis directament a un nínxol de mercat, més possibilitats tindràs de que la teva traducció eslovac-català atregui possibles compradors.

Considera tot tipus de publicacions

Hi ha moltes maneres d’entrar en mercats de parla eslovaca. Amplia el tipus de continguts publicitaris i informatius per cobrir tots els canals de la teva empresa.

Els comunicats en premsa i el material publicitari imprès són un clàssic, però traduir el contingut de la teva pàgina web a eslovac, per publicar articles sobre productes o serveis, pot ser una bona manera d’arribar a milers de lectors que visquin a Eslovàquia.

Una opció és obrir un perfil a una xarxa social com Twitter o Instagram, i adreçar-te especialment a clients eslovacs. O bé llançar una campanya de màrqueting de correu electrònic. Recorda introduir sempre aquests nous formats de comunicació en els teus plans de traducció català<>eslovac.

Tradueix i localitza (o sigui, adapta)

En el món del màrqueting, entenem per localització l’adaptació de tots els elements (des del disseny fins a les referències culturals) per a un determinat públic. Un petit canvi en un tipus de públic incrementarà el percentatge de resposta i el nombre de vendes entre parlants eslovacs.

Fins i tot si dos grups parlen el mateix idioma, en aquest cas eslovac, és possible que necessitem diferents traduccions per a cada regió o país (Eslovàquia…).

Una bona localització en eslovac ens ajuda a resoldre aquests problemes: des de paraules d’ús quotidià fins al format de les dates, les unitats de pesos i mesures o les fórmules de cortesia emprades en Eslovàquia.

Pensa en totes les peces del conjunt

En una traducció publicitària des de o cap a eslovac no tot el que hi ha és text. Recorda que també hi ha gràfics, presentacions i dibuixos que poden ser importants per cridar l’atenció dels teus usuaris eslovacs.

Aquests canvis no només afecten el contingut, sinó que de vegades són necessaris per a la llegibilitat de la traducció. De vegades haurem de fer canvis per adaptar-nos a la direcció de lectura d’un idioma (d’esquerra a dreta o de dreta a esquerra), l’espai que ocupa un determinat alfabet o qualsevol particularitat específica d’algunes llengües com la eslovaca.

Tingues sempre en compte que l’espai que ocupa una traducció pot augmentar o disminuir respecte al text original quan es tradueix de català a eslovac o entre eslovac i català.

No limitis la teva imaginació

A l’hora de buscar traduccions en eslovac per continguts publicitaris, és possible que la teva idea inicial en català no funcioni quan es tradueixi a eslovac.

És important mantenir una coherència durant tota la campanya: és el que identificarà la teva marca, empresa o producte en eslovac. Recorda que el que funciona en català pot no funcionar en eslovac.

Durant tot el projecte de traducció, pensa sempre a quins tipus d’usuaris eslovacs va dirigida la campanya. Obre’t a noves idees perquè el teu missatge no es perdi en la traducció.

Fes la teva consulta

9 + 2 =

Demana pressupost de traducció eslovac<>català

Breu història de l’idioma eslovac

Es té constància de l'eslovac com a dialecte des del segle X, i des del segle XVIII també com a llengua escrita.

L'eslovac és un idioma eslau occidental parlat per uns 5,6 milions de persones a Eslovàquia i també al Canadà, Hongria, Polònia, Romania, Ucraïna i els Estats Units. L'eslovac està estretament relacionat amb el txec, el polonès i el sòrab.

Els documents en eslovac van començar a aparèixer en el segle XV. L'estàndard literari de l'eslovac no va aparèixer fins al segle XIX. La literatura eslovaca va florir entre 1918 i 1938 quan el territori de parla eslovaca va passar a formar part de Txecoslovàquia, encara que no tots els txecs van reconèixer l'eslovac com a idioma diferenciat.

Des de la desaparició de Txecoslovàquia el 1993, Eslovàquia és un país independent i les llengües eslovaca i txeca han començat a allunyar-se entre si, encara que els seus parlants segueixen entenent-se.